Är det verkligen så dyrt med eko? Nej, hävdar matvarukedjan Willys som förra veckan marknadsförde ekoprodukterna lite extra, både med extrapriser och genom att promota sina ekolågprisvaror. För många varor är faktiskt skillnaden marginell mellan de ekologiska och de konventionella alternativen. Genom att synliggöra ekovarorna ökar intresset och försäljningen. Det leder i sin tur till större volymer och utbud. Och ekomaten blir ännu billigare. Gött!
Ett lästips och ett tv-programtips:
Hyllmärkning ökar försäljningen
Plus special – om konsumtionsåret 2015
Avsnitt 10, 58 min
Del 10 av 10. I ett specialprogram och tittar i spåkulan för konsumtionsåret 2015. Tillsammans med en expertpanel diskuterar Åsa Avdic kommande konsumenttrender och ger kocken Tareq Taylor uppdraget att koka soppa på en spik. Mathias Andersson testar nya träningstrender.
Tillgänglig till mån 6 jul (177 dagar kvar)